The Consumer Choice in the E-Commerce Environment
Spotřebitelský výběr v prostředí elektronického obchodování
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60142Identifikátory
SIS: 123274
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jánský, Ivo
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
21. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
elektronické obchodování, spotřebitelský výběr, řízení vztahů se zákazníky, loajalita, spotřební chováníKlíčová slova (anglicky)
E-commerce, consumer choice, customer relationship management, loyalty, consumer behaviourBakalářská práce Spotřebitelský výběr v on-line prostředí analyzuje faktory, které působí na loajalitu zákazníků elektronických obchodů. První část práce popisuje současnou situaci na trhu elektronické komerce v České republice. Druhá část pak rozvíjí koncepty, kterými se zabývá teorie zákaznického chování a marketingových taktik prodejců v on-line prostředí. Třetí praktická část navazuje na teoretické poznatky a s jejich pomocí autorka vytváří empirický model, kde zkoumá, jak behaviorální loajalita zákazníků závisí na spokojenosti s posledním nákupem na daném elektronickém obchodu, na marketingových taktikách prodejce a na dalších individuálních charakteristikách prodejce i nákupčího. Spokojenost s posledním nákupem se ukázala být důležitým determinantem zákaznického chování. To, s jakou pravděpodobností se zákazník při dalším nákupním rozhodování obrátí na stejného prodejce, závisí také na stáří daného elektronického obchodu a na preferencích jednotlivce. Jednotlivci, pro něž je při rozhodování velmi důležitá cena výrobku, mají tendenci být méně loajální. Jednotlivci, kteří preferují věrohodného prodejce při nákupu, mají větší pravděpodobnost, že budou v budoucnosti loajální. Naopak se neprokázalo, že marketingové taktiky mají vliv na behaviorální loajalitu zákazníků. V poslední části je...
The bachelor thesis The Consumer Choice in the E-Commerce Environment analyzes factors influencing the loyalty of e-commerce customers. The first part of the thesis describes the current situation of the e-commerce market in the Czech Republic. The second part introduces concepts that are connected to the theory of the consumer choice and CRM in the e-commerce environment. The third empirical part uses the theoretical concepts to create an empirical model which examines how the behaviour loyalty is related to the customer's satisfaction, to the marketing tactics and to the characteristics of e-shops and customers. The satisfaction with the last purchase proved to be an important determinant of the customer's loyalty. The probability of customer's loyalty depends also on the age of the e-shop and on the individual preferences. Customers for whom the price of the product is very important when making a purchasing decision tend to be less loyal. On the other hand, customers that prefer to buy at trustworthy sellers are more probable to be loyal in the future. Contrary, the marketing tactics did not prove to have any influence on the behavioural loyalty. The last part analyzes the influence of the website quality on the customer's satisfaction.