Vývoj programové nabídky TV stanic Nova a Prima v letech 2002-2012 se zaměřením na vlastní tvorbu
Programme Offer Development of TV Channels Nova and Prima in Years 2001-2011 Focused on Their Own Production
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60326Identifikátory
SIS: 111678
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
29. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Televize, TV Nova, TV Prima, program, televizní žánry, reality TV, mýdlová operaKlíčová slova (anglicky)
Television, TV Nova, TV Prima, programme, television genres, reality TV, soap operaDiplomová práce se zabývá vývojem programové nabídky největších českých komerčních stanic TV Nova a TV Prima v letech 2002 - 2012. Zaměřuje se výhradně na vlastní tvorbu televizí a zachycuje proměnu vysílaných žánrů, které se od těch původních (estrád, vědomostních soutěží) přesunuly k reality show a mýdlovým operám, jež udávají charakter současných programových schémat. Většina televizní produkce staví právě na platformě tzv. reality TV, která klade důraz na zobrazování reality divácky atraktivním způsobem a prochází napříč žánry a styly. Pod tímto vlivem se hranice jednotlivých žánrů začínají zamlžovat a přestávají být určující. Signifikantní je přístup jednotlivých televizí k tvorbě programové nabídky, neboť každá se během období jasně vyprofilovala a zvolila specifický přístup. Celá práce je ukotvena v teoretických východiscích, vymezuje důležité mechanismy ovlivňující českou televizní krajinu ve třech základních oblastech (globální, technologické a ekonomické). Všímá si, že globalizace přinesla homogenizaci kultury a mezinárodní integraci, proto je řada pořadů v dnešní době realizována na základě zahraniční licence. Navíc dochází k internetizaci a konvergenci televizních obsahů, do kterých stále více promlouvají moderní technologie. To vše se děje za účelem dosažení dobrých výsledků...
This diploma thesis deals with the development of TV listings of major Czech commercial channels, TV Nova and TV Prima, during 2002 - 2012. It focuses solely on their own production and covers the shift in aired genres, which has changed from the earlier variety shows and quiz shows to reality shows and soap operas that run the listings nowadays. Most TV production is based on so-called reality TV; there the emphasis is on capturing reality in a way, which is attractive for viewers and goes across many genres and styles. Consequently, the line between genres is becoming very thin and is no longer determining. The approaches these two channels took to structuring their TV listings are also very important since each had its own specific way. This thesis draws on theoretical grounds and covers important mechanisms affecting TV in the Czech Republic in three basic areas (global, technological and economic). It points out that globalization has brought about homogenized culture and international integration, which means many programmes are of foreign license. Moreover, we can see the trend of internetisation and convergence of TV content, which is increasingly influenced by modern technologies. The purpose of all this is high ratings that affect profits from advertising. And economic profit is for...