Specifika strategického plánování v neziskové organizaci
Specifics of strategic planning in non-profit institution
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60514Identifikátory
SIS: 121342
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cimrmannová, Tereza
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
13. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Strategické plánování, Strategické řízení, Strategie, Neziskové organizace, Analýza, Plán, ManagementKlíčová slova (anglicky)
Strategic plan, Strategic control, Strategy, Non-profit organization, Analysis, Plan, ManagementCílem práce je prozkoumat specifika strategického plánování v neziskových organizacích, které se jím zabývají a zároveň i zkušenostmi organizací s tímto plánováním a převést je do praktických doporučení. Metodou pro sběr informací byl zvolen polostandardizovaný rozhovor s pracovníky organizací, které již strategicky plánují. Pro vyhodnocení rozhovorů bylo užito metody kódování, části z kvalitativního výzkumu. Práce se věnuje základní terminologii, vysvětlení jednotlivých pojmů, provází jednotlivými fázemi samotného procesu plánování a je doplněna o praktické příklady. Text obsahuje případovou studii strategického plánování jedné organizace, která s plánováním začala. Nalezneme zde základní motivy pro samotné rozhodnutí pro plánování, postup od utvoření pracovní skupiny přes stanovení vizí, cílů a analýz až po vytvoření samotného strategického dokumentu s rozpracovanými úkoly s časovým harmonogramem a finanční analýzou.
The aim of the study is to explore the specifics of strategic planning in non-profit organizations, their experiences with planning and, on the basis of their experiences, present practical recommendations. The method chosen for collecting information were interviews with selected staff of organizations that are doing strategic planning. Qualitative research has been used for when evaluating the interviews. The study focuses on basic terminology and explanation of single terms. It shows various stages of planning, the process itself, and is complemented by practical examples. The text includes a case study of an organization that is using strategic planning. Essential part of the case study forms the key drivers for the decision to implement strategic planning. It works through the entire planning process beginning with the formation of working groups, the setting up of a vision, individual goals and different analyzes. Finally, the study presents the key strategic document the organization has created including detailed information on elaborated tasks, relevant timetables and a financial analysis.