Změna marketingové komunikace značky Gabriella Salvette
Transformation in marketing communication of Gabriella Salvete
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62495Identifiers
Study Information System: 138825
Collections
- Kvalifikační práce [18345]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
17. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Gabriella Salvete, značka, komunikace, povědomí o značce, komunikační strategie, marketingová komunikaceKeywords (English)
Gabriella Salvete, brand, communication, brand awareness, communication strategy, marketing communicationBakalářská diplomová práce "Změna marketingové komunikace značky Gabriella Salvete" analyzuje přeměnu marketingové komunikace a vnímání kosmetické značky Gabriella Salvete na českém trhu v letech 2011 - 2014. Mapuje situaci firmy před transformací komunikace a definuje hlavní konkurenty, cílové skupiny a potenciální nedostatky. Dále odkrývá strategii přeměny a nástroje použité v novém způsobu komunikace. Zabývá se skutečnými dopady transformace, jak v konkurenční rovině, tak u cílových skupin. Cílem práce je sledování nových komunikačních strategií Gabriella Salvete, způsoby jejich implementace a jejich dopady na vnímání značky. K naplnění tohoto cíle práce využívá také výsledků vlastního výzkumu studentky.
Bachelor thesis "Transformation of marketing communication of Gabriella Salvete" analyzes the transformation of marketing communication and brand perception of beauty brand Gabriella Salvete on the Czech market from 2011 to 2014. Describes the status of the company before the transformation of communication and defines the main competitors, target groups and potential shortcomings. In addition reveals the strategy of transformation and tools used in the new way of communication. It deals with real impacts of the transformation on a competitive level through the target groups. The aim is to monitor the new communication strategy of Gabriella Salvete, form of their implementation and their impact on brand perception. To achieve this goal, the thesis also uses the results of student's own research.