Jeden z modelů přípravy dívek pro pečovatelství
One of the model of girls preparation to nursing
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62555Identifiers
Study Information System: 147801
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Nová, Monika
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Social and Charity Work
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Dívčí katolická střední škola, integrace, Křižovnická pečovatelská služba, model, pečovateství, osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním, vzděláváníKeywords (English)
Girls' Catholic Vocational School, integration, Day Care - the Knights of the Cross with the Red Star, model, nursing, persons with disabilities and social disadvantage, educationDiplomová práce s názvem Jeden z modelů přípravy dívek na pečovatelství je rozvržena do čtyř částí. První část vysvětluje pojem pečovatelství obecně a ve spojitosti se sociálními službami, druhá část se zabývá projektem dívčích katolických škol a ojedinělým dvacet pět let trvajícím modelem integrovaného vzdělávání dívek se sociálním a zdravotním znevýhodněním v Dívčí katolické střední škole, Platnéřská 4, Praha 1. Třetí část podrobně rozebírá roli Křižovnické pečovatelské služby. Šetření, provedené formou studia dokumentů, je obsahem druhé části, rozhovory s vyučujícími, vybranými absolventkami i studentkami školy jsou součástí části čtvrté. Klíčová slova: Dívčí katolická střední škola, integrace, Křižovnická pečovatelská služba, model, pečovateství, osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním, vzdělávání
Anotation The diploma thesis entitled One of the Models of Girls' Preparation to Nursing is divided into four parts. The first part explains the term nursing in general in relation to social work. The second part is devoted to the project of Catholic schools for girls and to a unique twenty-five years lasting model of the integrated education of girls with social and health disadvantage at The Girls' Catholic High School, Platnéřská 4, Prague 1. The third part is focused on the role of the nursing care of the Knights of the Cross. The second part contains the investigation in the form of the study of documents; the interviews with the teachers, chosen graduates and students are to be found in the fourth part. Key words: Girls' Catholic Vocational School, integration, Day Care - the Knights of the Cross with the Red Star, model, nursing, persons with disabilities and social disadvantage, education