Poruchy ve vztazích mezi žáky projevující se systematickou traumatizací jednotlivce ve skupině
Bullying Children in Schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6339Identifiers
Study Information System: 22919
Collections
- Kvalifikační práce [4519]
Author
Advisor
Referee
Jurásková, Dana
Faculty / Institute
First Faculty of Medicine
Discipline
Pedagogy of nursing subjects in secondary schools
Department
Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague
Date of defense
12. 6. 2006
Publisher
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se snaží vystihnout šikanu z mnoha pohledů předních odborníků zabývajících se touto problematikou. Popisuje šikanu jako formu sociálně patologického jevu. Práce je zaměřena na šikanu jako proces v souvislosti se školním prostředím. Věnuje pozornost charakteristice toho, kdo je agresor a kdo oběť, ale i prevenci šikany.
The thesis attempts to present bullying from the standpoint of our leading professionals specialising in this particular issue. It describes bullying as a form of a socially pathological phenomenon. The thesis considers bullying as a process happening in the school environment. It pays attention to the characterization of who is an aggressor and a victim.