Pojetí hodnot v českém tisku po roce 1989
Conception of values in czech press after 1989
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64083Identifikátory
SIS: 139169
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hodnoty, média, reprezentace reality, tisk, obsahová analýza, Blesk, MF DNES, PrávoKlíčová slova (anglicky)
values, media, representation of reality, press, content analysis, Blesk, MF DNES, PravoTato diplomová práce se zaměřuje na pojetí hodnot v českém denním tisku po roce 1989. Jejím cílem je zachytit trendy a proměny v oblasti hodnot v období posledních dvaceti let. Teoretická část práce popisuje rozličné přístupy ke zkoumání hodnot a příbuzných pojmů. Vzhledem k rozsáhlosti tématu jsou použity teorie a výzkumy napříč několika vědními disciplínami. Druhý pilíř teoretického ukotvení představuje sociální konstruktivismus, zkoumající vliv médií na společnost. Vlastní výzkum spočívá v kvantitativní obsahové analýze. Na základě zvolené teorie je použit seznam vybraných hodnot jako klíčová slova pro metodu obsahové analýzy. Výsledky ukazují určité trendy napříč pozorovanými obdobími v průběhu posledních dvaceti let.
This diploma thesis focuses on conception of values in Czech dailies after 1989. Its main goal is to picture some trends and changes in the area of values in the last twenty years. Theoretical part of the paper describes different approaches to the research of values and related concepts. Due to the extent of topic, theories and reseaches of several scientific disciplines are used. Social constructivism represents the second pillar of theoretical background because of its exploration of the influence of media on society. The original research consists in the quantitative content analysis. Based on selected value theory, list of values is used as keywords for content analysis method. Results show some trends among observed periods in the last twenty years.