Prevence AIDS v ČR
The Prevention of AIDS in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6409Identifikátory
SIS: 22936
Kolekce
- Kvalifikační práce [4519]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marková, Eva
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
12. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce se zabývala problematikou prevence AIDS v České republice a vycházela z potřeby společnosti nejen efektivně vybavit mladé lidi informacemi o AIDS, ale i ovlivnit jejich postoje, dovednosti a chování. Cílem práce bylo zmapovat alternativní vyučovací metody v prevenci AIDS hodící se zejména pro žáky 9. tříd základní školy a 1. a 2. ročníku střední školy. Práci tvořila část teoretická, ve které jsem pomocí literárních pramenů popisovala onemocnění AIDS, sexuální výchovu, aktivizační metody v sexuální výchově, projekt "Hrou proti AIDS, diskuzi s HIV+ člověkem a besedy s mládeží Českého červeného kříže. V praktické části jsem zjišťovala pomocí dotazníku vědomosti a postoje 125 žáků středních škol v problematice AIDS. Výsledky ukazovaly na ne zcela uspokojivé teoretické znalosti žáků o HIV/AIDS, na malé ovlivnění postojů, dovedností a chování žáků. Dále výsledky dotazníkového šetření vyzdvihly význam učitelů v prevenci AIDS a ukázaly nepoužívání alternativních výukových metod. Konkrétní navrhovaná opatření v oblasti prevence AIDS: motivovat učitele používání alternativních vyučovacích metod v hodinách, seznámit učitele s možnými projekty využívající alternativní metody, získat studenty pro aktivní činnost v prevenci HIV/AIDS.
In my thesis I dealt with the problems of AIDS in the Czech Republic bearing in mind the need of the society to inform young people effectively about AIDS and at the same time to influence their attitudes, skills and behaviour. The aim of my work was to map all the alternative teaching methods in AIDS prevention that would be suitable for pupils of the 9th grade of the Nine-Year-Basic School and for pupils of the 1st and 2nd year in High Schools. In the theoretical part of my paper I have described, with the help of literary sources, the AIDS disease, sex education, activation methods in sex education, the project "Playing Games against AIDS", a discussion with a HIV positive person and meetings with young members of the Czech Red Cross. In the practical part of my paper I have tried to find out, by means of a questionnaire, what do 125 secondary school pupils know about AIDS and what are their attitudes towards this disease. The results have shown that the theoretical knowledge of the pupils about HIV/AIDS is not satisfactory and that their attitudes, skills and behaviour have been influenced only slightly. The results of the questionnaire have underlined the important role of teachers in the prevention of AIDS and shown that alternative teaching methods are not being used sufficiently. Finally I have...