Trend zombifikace v současné filmové a serálové tvorbě - výzkum publika
Trend of zombification in contemporarymovie and serial production - audience analysis
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64176Identifikátory
SIS: 152976
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reifová, Irena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zombie, zombifikace, výzkum publika, zakotvená teorie, kvalitativní analýza, emoce, metaemoce, strach, publikum, sociální realita, mediální realita, apokalypsa, modernitaKlíčová slova (anglicky)
Zombie, zombification, audience research, grounded theory, qualitative analysis, emotion, audience, metaemotion, social reality, media reality, apocalypse, modernityDiplomová práce s názvem "Trend zombifikace v současné filmové a seriálové tvorbě - výzkum publika" se zabývá otázkou "proč lidé vyhledávají seriály a filmy se zombie tematikou." V teoretické části práce autorka představí pojem "zombie" z hlediska jeho dominantní pozice v rámci populární kultury. Na pozadí historického a teoretického vymezení tématu budou představeny výsledky výzkumu publika, který je zaměřen na diváky-fanoušky zombie žánru mediální tvorby. Výsledná analýza se pokusí komparací diskurzu mediálního produktu a diskurzu publika odhalit hypotézu vystihující vztah diváků k mediálním obsahům se zombie tematikou. Výzkum je založen na kvalitativní metodě zakotvené teorie. Pro výzkum byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru a zúčastněného pozorování.
The dissertation is titled "The trend of zombification in a current film and series production - audience-based research" and is aimed at explaining why people seek zombie themed series and movies. In the theoretical part, the author introduces the concept of a zombie in terms of its dominant position within the popular culture. With the historical background and the theoretical frame of the topic, the results of the audience research, that was focused mainly on the fans of a zombie genre, will be presented. By comparison of the media product discourse and the public discourse, the analysis reve als the hypothesis describing the relationship between the audience and the media content with a zombie theme. The research is based on a qualitative method of grounded theory. The methods of semi-structured interview and participant observation were used to collect the data.