Vliv členství České republiky v Evropské unii na právní úpravu a praxi komerční komunikace
The influence of the Membership on Czech legal framework and subsequent practices concerning commercial communication
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64518Identifiers
Study Information System: 138826
Collections
- Kvalifikační práce [18346]
Author
Advisor
Referee
Shavit, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
17. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Evropská unie, komerční komunikace, ochrana spotřebitele, reklamaKeywords (English)
European Union, commercial communication, consumer protection, promotionCílem této bakalářské je práce je zjistit míru vlivu činnosti Evropské unie na zákonnou úpravu komerční komunikace v České republice. Práce popisuje, ve kterých oblastech komerční komunikace Evropská unie nastavuje závazná pravidla, která musí být vnitrostátně dodržována. Cílem je zjistit, zda jsou tato pravidla v kontextu České republiky nová nebo zda by platila a jejich dodržování bylo vynucováno i bez přispění Evropské unie. Zkoumán bude také rozsah těchto pravidel, čímž bude zjištěno, do jaké míry a v kterých konkrétních oblastech má Evropská unie přímý vliv na každodenní život spotřebitelů v České republice.
The aim of this bachelor thesis is to analyse the extent of influence that the European Union has on legal provisions concerning commercial communication in the Czech Republic. The paper describes areas where the European Union sets binding rules that must be followed at national level. The aim is to detect whether these rules are new in Czech context or whether they would have been applied and enforced even without the contribution of the European Union. Moreover, the scope of these rules will be analysed in order to determine the extent of direct influence that the European Union has in certain areas on the everyday life of customers in the Czech Republic.