Cesta časem - realizace projektu ve školní družině podle ŠVP (školního vzdělávacího programu)
A journey through time - prosect implementation in the after - school club by the school education programme
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64560Identifikátory
SIS: 159616
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáčková, Hana
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
8. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
volný čas, pedagogika volného času, školní družina, školní vzdělávací program, historieKlíčová slova (anglicky)
free time, pedagogy of leisure time, after school club, school education programme, historyBakalářská práce je zaměřena na problematiku vytvoření Školního vzdělávacího programu ve školní družině s důrazem na psychický, sociální a tělesný vývoj dítěte mladšího školního věku. Práce je rozčleněna na dvě části. První se věnuje funkci volného času a jejímu pedagogickému pohledu, zacílena je také na školní družinu a její význam, legislativu a historii. Poslední kapitoly této části se zabývají náležitostmi školního vzdělávacího programu. Praktická část popisuje realizaci projektu "Cesta časem" ve školní družině, který v dětech podporuje a rozvíjí přirozený zájem o historii. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda projekt v dětech mladšího školního věku rozvine přirozený zájem o historii, zlepší práci ve skupině a zdokonalí jejich motorické dovednosti. Z výsledků pozorování vyplývá, že projekt opravdu přispěl k podpoření zájmu o historii u dětí, podpořil spolupráci ve skupině a motorické dovednosti byly zdokonaleny při využití rozmanitých činností.
This bachelor's thesis deals with problems of creating of School education programme in after-school club with emphasis on mental, social and physical development of younger school age children. The thesis is divided into two parts. First part deals with function of leisure time relate to its pedagogic aspect. This part is also focused on after-school club and its importance, legislation and history. Last chapters of first part deal with appropriateness of School education programme. The second part of the thesis, the practical part, describes the realisation of the project "A journey through time" in the after-school club. This projects supports and develops natural interest in history of children. The goal of the thesis was finding out if the Project develops children's natural interest in history, improves their work in groups and betters their motoric skills. It results from realised observation that the Project really contributed to children's interest in history, project supported cooperation in groups and motoric skills were improved by use of various activities.