Sexuální obsah současných hudebních videoklipů
The sexual content in current music videos
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64685Identifiers
Study Information System: 165022
Collections
- Kvalifikační práce [18346]
Author
Advisor
Referee
Štechová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
15. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
videoklip, hudba, hudební průmysl, sexuální obsah, sexuální chování, nahotaKeywords (English)
music video, music, music industry, sexual content, sexual behavior, nudityTato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with the representation of sexual content in music videos as a product of mass communication between musical artist or record company and the audience. The main objective of this work is to analyze and interpret phenomena of sexual behaviour or nudity in a predefined sample music videos. The theoretical part defines marketing function of music video and explains the principles that are the base for displaying the sexual content in current production of movies. Other functions of music video such as socio-cultural principle and charity aim are mentioned. Theoretical part also briefly describes history of music videos. The practical part is based on content analysis of the presence of sexually explicit content in music video and ivestigates its various forms. There are two pre-defined aspects which are subject of observation: i.e. the presence of predefined forms of sexual behaviors divided into seven specific categories as well as the presence of three degrees of nudity. The observed sample is a set of fifty music videos that were posted on YouTube in 2014, while in the same year reached the largest viewership. It is therefore the set of the most popular music videos on the YouTube platform of last year. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)