Právní a etický rámec regulace reklamy se zaměřením na nekalou soutěž v ČR
Regulations of advertising within a legal and ethical framework focusing on unfair competition in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64703Identifikátory
SIS: 151973
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Reklama, regulace, právo, etika, nekalá soutěž, klamavá reklama, srovnávací reklamaKlíčová slova (anglicky)
Advertising, regulation, law, ethics, unfair competition, false advertising, comparative advertisingTato bakalářská práce má za úkol představit právní a etický rámec regulace reklamy, přičemž poukazuje na poslední změny v této oblasti. Blížeji je pak zkoumána právní úprava nekalé soutěže, zejména srovnávací a klamavé reklamy, která s novým občanským zákoníkem zaznamenala několik změn. V teoretické části je na úvod popsán vývoj reklamy, dále práce stručně osvětluje vývoj regulace reklamy v České republice. Práce je pak rozdělena do tří hlavních kapitol, které popisují etickou samoregulaci, právní regulaci a nekalou soutěž. Praktická část obsahuje příklady sporů týkajících se klamavé a srovnávací reklamy z posledních let. Závěr shrnuje probrané oblasti a nabízí autorův názor na regulaci reklamy.
The aim of this bachelor thesis is to present the legal and ethical framework of regulations of advertising, while pointing out the latest changes in this area. The legislation of unfair competition, especially false advertising and comparative advertising which went through some changes due to the new Czech Civil Code is more closely described. In the theoretical part of this thesis first the evolution of advertising in general is described, then it briefly enlightens on the development of regulations of advertising in the Czech Republic. Afterwards the thesis is divided into three main parts which describe ethical self-regulation, legal regulation and unfair competition. The practical part of the work contains examples regarding false and comparative advertising from the last few years. Lastly the content of this thesis is summarized and the author's opinion on the regulation of advertising is offered