Mediální obraz cen Anděl od vzniku až po současnost
Anděl awards in media: from itsfoundation to the pressentday
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64706Identifikátory
SIS: 165065
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ceny Anděl, hudební ceny, mediální obraz, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Anděl Awards, music awards, medial reflection, analysisBakalářská práce Mediální obraz Cen Anděl od vzniku až po současnost přináší celistvý pohled na mediální obraz Cen Anděl prostřednictvím analýzy relevantních článků ve vybraných médiích. Pro tyto účely byly vybrány deníky Mladá fronta DNES a Právo; společenské týdeníky Reflex a Respekt; hudebně zaměřený měsíčník Rock and Pop a internetové servery Musicsite.cz a Musicserver.cz. V úvodu práce je stanovena hypotéza o celkovém negativním mediálním obrazu Cen Anděl v daných médiích, která je v průběhu dále rozvedena. Práce prostřednictvím vybraných článků dále mapuje vývoj cen, složení akademie, způsob hlasování, oceněné umělce a podobu slavnostního ceremoniálu. V první části se práce zaměřuje na krátké představení dvacetitříleté historie cen, jejích milníků a důležitých momentů. Zároveň také podává přehled ostatních hudebních cen, které se v České republice udílejí a krátce je srovnává s Cenami Anděl. Následuje vymezení některých pojmů z mediální teorie, o které se práce během výzkumu opírá. V druhé polovině je nejdříve stanoven metodologický postup, podle kterého se bude samotný výzkum textů řídit. Hlavní částí práce je následující analýza mediální reflexe Cen Anděl v předem stanovených periodikách a internetových portálech pomocí kombinace hermeneutického a kvantitavního přístupu s důrazem na...
The bachelor thesis Anděl Awards in media: From its foundation to the present day is analyzing a reflection of Anděl Awards in the Czech media. For this purpose, the following media were chosen: two major broadsheets Mladá fronta DNES and PRÁVO, social magazines Respekt and Reflex, music magazine Rock and Pop as well as internet sites Musicsite.cz and Musicserver.cz. The thesis is using a quantitative content analysis to prove whether the nature of the articles in Czech media is rather positive, negative or neutral. Apart from the analysis, it also observes the evolution of Anděl Awards, the composition of the academy, the method of voting, awarded artists and the ceremony itself. The first part of the thesis is focusing on a description of history of twenty three years of Anděl Awards, along with their milestones and significant moments. Also, there is a presentation of other music awards in Czech Republic as well as the reasoning why Anděl Awards were chosen for a detailed analysis. Next, the most important concepts of media theory are defined as they are later on used in the analysis. At the beginning of the second part, the methodology is set as it will be followed during the review of media articles. The main part of the thesis consists of analyzing all the relevant articles concerning Anděl...