Módní bloggeři z pohledu osobního brandingu a jejich role názorových vůdců
Fashion bloggers from the view of the personal branding and their role of opinion leaders
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64708Identifiers
Study Information System: 138853
Collections
- Kvalifikační práce [18346]
Author
Advisor
Referee
Shavit, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
15. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
blogy, blogosféra, módní blogy, nová média, online marketing, sociální sítě, názoroví vůdci, osobní brandingKeywords (English)
blogs, blogosphere, fashion blogs, new media, online marketing, social media, opinion leaders, personal brandingTato bakalářská práce pojednává o fenoménu módních blogů z pohledu jejich osobní značky a role názorového vůdce. Práce mapuje teoretický základ a definiční vymezení základních pojmů jako je módní bloger, názorový vůdce a osobní značka. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny do praxe za pomoci vlastní deskriptivní analýzy vybraných módních blogerů s cílem určit některé ze způsobů, jakými se módní blogeři mohou prezentovat a určit společné znaky, které jsou klíčové pro jejich úspěšnost. Pozornost je věnována také jejich roli názorového vůdce, která je zkoumána a rozvíjena za pomoci dotazníkového šetření mezi samotnými čtenáři. Důležitou součástí je i pohled ze strany expertů, který je zjišťován za pomoci rozhovorů. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky, kterým předchází stručná prognóza módních blogů do budoucna.
This bachelor thesis focuses on fashion bloggers, their personal branding and role of opinion readers. It summarizes theoretical knowledge about fashion blogs, Czech blogosphere, personal branding and opinion leaders. By using a descriptive analysis, this paper attempts to describe some of the methods bloggers use to brand themselves. The purpose of this research is to find common values and define the key to success. Their role of an opinion leader is also questioned in this work. Using a questionnaire, this work also evaluates reader's perspective on blogs. An important part is researching and conducting interviews with some of the industry insiders. The last chapter focuses on the forecast of near-future trends in fashion blogging.