Fotografické galerie a videožurnalismus českých online médií
Photo galleries and video journalism in Czech online media
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64715Identifikátory
SIS: 152406
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirků, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
fotožurnalismus, fotografie, video, videožurnalismus, fotogalerie, online, online média, nová média, internetKlíčová slova (anglicky)
photojournalism, photography, video, videojournalism, photogallery, online, online media, new media, Internet(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá prostředky online žurnalistiky, konkrétně fotografickými galeriemi a videožurnalismem. Teoretická část práce se věnuje jevům digitalizace a konvergence médií, které zásadně ovlivnily žurnalistickou práci, a tedy i práci s obrazem a videem. V praktické části autor na čtyřech případových studiích zkoumá, jak česká online média pracují s obrazovým materiálem, jakým způsobem využívají prostředků videožurnalismu a jak vypadá výsledný produkt. Sledovanými médií jsou české servery iDNES.cz, ihned.cz, Aktuálně.cz a Echo24.cz. Autor popisuje uspořádání a práci v redakci, vzhled a uživatelské prostředí galerie a přehrávače. Na závěr mapuje výskyt galerií a videa na jednotlivých zpravodajských serverech v průběhu jednoho týdne. Autor v práci vycházel z odborné literatury a rozhovorů s fotografy, editory a redaktory vybraných médií. Dalším zdrojem informací byly samotné stránky zpravodajských serverů. Práce je doplněna o obrazové přílohy a přepisy rozhovorů.
This thesis deals with means of online journalism, specifically photogalleries and videojournalism. Theoretical part of the work is devoted to the phenomena of digitization and media convergence that significantly influenced journalistic work, including photography and video. In practical part, the author uses four case studies to examine how Czech online media work with image material and how they use means of videojournalism. This work maps use of galleries and video in four domestic media: iDNES.cz, ihned.cz, Aktuálně.cz and Echo24.cz. The author describes hierarchy in individual editorial staffs and user interface of the photogalleries and videoplayers. In addition, the author charts the presence of photogalleries and videos in the concrete server over a period of one week. The work is based on scientific literature and interviews with photographers, editors and reporters of selected media. Other information sources are the actual websites. The work is supplemented by visual attachments and transcriptions of the interviews.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Online reputation management jako nástroj pro změnu vnímání firmy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLinhartová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 24. 6. 2020The aim of this bachelor's thesis is to present a modern concept called online reputation management, which deals with ensuring the most favorable reputation of companies on the internet and thus support their positive ... -
Zkušenost školních psycholožek a psychologů s online poradenstvím
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPakhtusov, Iurii (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 16. 9. 2022This thesis explores the experiences of school psychologists with online counselling. The theoretical part has three chapters which discuss school psychology as a field of study, provide an insight into the current state ... -
Specifické psychologické fenomény online seznamování
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKretíková, Andrea (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 19. 6. 2018This bachelor thesis is focused on the cyber-psychological topic of online dating. Through international research's articles are defined specific psychological phenomena such as self- presentation and self-reflection ...