Význam integrace dítěte s Downovým syndromem pro jeho socializaci
The importance of integrating children with Down syndrome on their socialization
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/64767/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64767Identifiers
Study Information System: 154309
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Ondrušová, Jiřina
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Social and Charity Work
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Bakalářská práce "Význam integrace dítěte s Downovým syndromem pro jeho socializaci" popisuje v první části mentální retardaci. V tomto úseku se zabývá pojmem mentální retardace, klasifikuje mentální retardaci, upozorňuje na nejčastější příčiny mentální retardace a popisuje možnosti vzdělavatelnosti lidí s mentálním postižením. V další části se práce podrobně zabývá problematikou Downova syndromu. Následuje kapitola, jejíž obsahem je význam integrace dětí s Downovým syndromem na jejich socializaci. V práci je také uveden seznam používaných terapií a podrobně rozepsaná alternativní a augmentativní metoda podle Šarounové. V praktické části práce je pak uvedena kazuistika Amálky a dotazníkové šetření.
The first part of the bachelor thesis The importance of integration of a child with Down syndrome for his or her socialization depicts intellectual disability. In this section the thesis adresses the notion of intellectual disability, it classifies intellectual disability, it points out the most common causes of intellectual disability and depicts possibilities of educability of mentally handicapped people. In the following part the thesis deals elaborately with the problems of Down syndrome. The content of the following chapter is the importance of integration of children with Down syndrome for their socialization. The thesis also includes a list of therapies used and an elaborately depicted alternative and augmentative method according to Mrs. Šarounová. The practical part brings casuistry of Amálka and a questionnaire survey.