Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících
Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/65537/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65537Identifikátory
SIS: 109420
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Balogh, Patrik
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
8. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hráčská závislost, nelátková závislost, behaviorální závislost, volný čas, školní prospěchKlíčová slova (anglicky)
Game addition, non-substance addiction, behavioral addiction, leisure time, school resultsHusitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Diplomová práce Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová 1 Anotace česky Tato diplomová práce se pokouší uchopit problematiku nadužívání moderních multimediálních technologií u dětí základních a středních škol. Základem praktické části je kvantitativní dotazník a jeho statistické zpracování. Chytré mobilní telefony a tablety se masivně rozšířily za poslední čtyři roky a s tím souvisí i cenová dostupnost osobních počítačů, zejména notebooků. Zprvu se zdálo, že digitální zařízení (DZ) budou trénovat inteligenci a zvyšovat školní kompetence žáků. Nicméně data jednoznačně říkají pravý opak. Doby, kdy se počítač rovnal programování a předpokládal znalost jeho vnitřní struktury, jsou dávno pryč. Dnes je přístup k DZ ryze uživatelský a nahlíží se na ně především jako na zdroj zábavy - ne jako vzdělávací či pracovní nástroj. Výsledkem jsou hráčské závislosti, které jsou jen o málo lepší než gamblerismus či jiné nelátkové závislosti. Efektivita (přínos/strávený čas) je oproti jiným způsobům studia minimální a i žáci na otázku: "Co mi počítače daly?" odpovídají zhusta, že nic. Zodpovědní rodiče by měli na DZ nahlížet jako na každou jinou...
Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Thesis Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová Annotation This thesis strives to grasp pitfalls of overuse of multimedia technologies by children of elementary and secondary schools in Czech Republic. The practical part is based on quantitative questionnaire and its statistical evaluation in program R. Key words Game addition, non-substance addiction, behavioral addiction, leisure time, school results Resumé The questionnaire in this thesis has around 30 questions regarding time of school children spent on digital devices - PC's, smart phones, etc. Further shortly DD. The data set has 156 children from last years of elementary schools and 157 children from first years of high schools (so called gymnázium in Czech Republic). The results consistently show that the more time a child spends on digital devices the worse has grades in mathematics and Czech language (the two main subjects). So the naive expectations of parents - the more PC, the more knowledge - is utterly misleading. The questionnaire cannot measure negative impact of time on DD up to two hours a day. There are some sex specific differences. Boys significantly prefer to play games. Girls prefer social networks. Boys has bigger...