Komunikační aktivity luxusních značek Prada a Gucci v roce 2013: komparativní studie
Communication activities of luxurious brand Prada and Gucci in 2013: comparative studies
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66548Identifikátory
SIS: 161345
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
23. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Gucci, Prada, marketing luxusních značek, brand marketing management, luxus, symbol, trendy, komunikaceKlíčová slova (anglicky)
Gucci, Prada, marketing of luxurious brands, brand marketing management, luxury, symbol, trends, communicationsTato bakalářská práce se snaží proniknout pod povrch komunikačních aktivit a strategií luxusních značek, popsat je a analyzovat jejich obsah. Pokouší se určit způsob sdělování a komunikace luxusních módních domů. Vzorkem, na němž se tato snaha implikuje, jsou konkrétní případy komunikačních aktivit dvou předních světových značek italského původu - Gucci a Prada. V první části této práce je stanoven zejména teoretický základ marketingu a strategií komunikačních aktivit luxusních značek. Zdrojem jsou dostupné české a zahraniční publikace věnující se tomuto tématu. Úvodní blok také obsahuje základní informace o vybraných značkách a historický vývoj obou módních domů. Tato data pomohou k pochopení souvislosti událostí a současně i ke komplexnímu pochopení této komunikace. Druhá část práce obsahuje vybrané aktivity, kampaně a další komunikační nástroje těchto značek, na nichž je aplikována komparativní analýza. Součástí této pasáže je vyhodnocení případové studie a její závěry.
The purpose of this diploma thesis is to penetrate the surface of communication activities and strategies of luxurious brands, including description of the brands and analysis of their contents. It aims to determine the way of communication of luxurious fashion houses. The exemplars for the attempt mentioned above will be the advertising campaigns and communication activities of the two world well-known Italian fashion brands Prada and Gucci. The first part establishes the theoretical base of the general marketing and communications and marketing strategies of luxury brands. The sources of the study are the Czech and international publications related to this topic. The opening session also includes basic information and historical development of both fashion houses, which will help to understand the context of events leading to complex understanding of the communication strategy. The second part contains the comparative analysis of the chosen campaigns of both fashion houses and the final conclusion.