Značka Pandora na českém trhu od roku 2010-2014
The Company Pandora on The Czech market in 2010-2014
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69394Identifiers
Study Information System: 152210
Collections
- Kvalifikační práce [18346]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
16. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
PANDORA, šperky, Trollbeads, značka, kvantitativní výzkum, marketingová komunikaceKeywords (English)
PANDORA, jewellery, Trollbeads, brand, qualitative research, marketing communicationBakalářská práce Značka Pandora na českém trhu od roku 2010-2014 se zabývá popisem společnosti PANDORA, její marketingovou strategií a formami komunikace, které aplikuje na českém trhu. Dále také popisuje vstup značky na český trh a porovnává ji s přímou konkurenční značkou Trollbeads. Další část se věnuje deskripci a analýze hlavních nástrojů komunikačního mixu, které značka v rámci své komunikace ve stanoveném období využila. Poslední část je věnována kvantitativním výzkumům, které byly provedeny pro získání informací o postavení značky PANDORA na českém trhu, o kupních motivech a loajalitě jejích zákazníků. Závěrem této bakalářské práce je podrobná deskripce a analýza marketingových aktivit společnosti Pandora, podložená z části výsledky výzkumu.
Bachelor thesis The Company Pandora on The Czech market in 2010-2014 deals with the company PANDORA and its marketing strategy and communication forms, which the company applies on the Czech market. It also describes the entry of the brand on the Czech market and compares it with its directly competitive brand Trollbeads. Next section is devoted to a description and analysis of the main tools of communication mix which the brand utilized within its communications during the specified period. The last section is devoted to quantitative research that was conducted to obtain information on the status of PANDORA on the Czech market, purchase motives and loyalty of its customers. The conclusion of this thesis is a detailed description and analysis of the marketing activities of Pandora partly supported by research results.