Obrazová politická satira v českých médiích
Visual political satire in the Czech media
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69778Identifikátory
SIS: 152127
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, David
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Politická satira, Dikobraz, Mladý svět, fotomontáž, Reflex, Týden, digitální obraz, web, Teo AdamyKlíčová slova (anglicky)
Political satire, Dikobraz, Mladý svět, photomontage, Reflex, Týden, digital image, web, Teo AdamyBakalářská práce Obrazová politická satira v českých médiích představuje jednotlivé typy obrazové satiry, které se v českých médiích postupně využívaly, a zařazuje je do historického kontextu. Politickou satiru začne podrobně zkoumat od padesátých let 20. století v souvislosti s etablováním komunistického režimu v Československu. Největší prostor ale věnuje digitální době. Popisuje technologické proměny, které měly vliv na vznik nové formy satiry, fotomontáže. V práci je hodnocena fotomontáž předem přiznaná. Nejprve ji představuje na příkladech tradičních médií a posléze se posune k nové možnosti publikování, do prostředí internetu. Obsahy webových stránek s mediální tematikou už tvoří i "amatérští" novináři. Práce se zaměří na produkci jednoho z tvůrců občanské žurnalistiky v prostředí internetu, Tea Adamy, který svými montážemi komentuje politické dění. Analýzou jeho fotomontáží zjišťuje, na která témata autor reaguje a jakým způsobem je zpracovává. Podrobuje důkladnému rozboru kategorii Celebrity/Poblitici a hledá motivy, které se v jeho obrazech opakují. Výstupem je ucelený náhled do autorovy tvorby.
Thesis called Visual political satire in the Czech media shows different types of visual satire which appeared in Czech media during its history and places them in historical context. It examines the political satire in detail from the fifties of the twentieth century, when the communist regime in Czechoslovakia was established. But the largest space is dedicated to the digital age. It describes technological changes which influenced birth of a new kind of satire, photomontage. Thesis focuses on declared photomontage. At first, it shows montages that appear in traditional media and then it proceeds to the internet. Presently, the content of web pages with media theme is created by amateurs as well. Thesis focuses on the production of one such amateur who takes part in the online citizen journalism, Teo Adamy. He comments politics through his montages. By the analysis of his photomontages, we find out in which topics the author is interested and how he processes them. Thesis closely analyzes the category Celebrity/Poblitici and looks for motives that repeat in his images. The final output is comprehensive preview to author's creation.