Fenomén zdravého životního stylu v online prostředí: výzkum publika
The phenomenom of a heathy lifestyle online: an audience research
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69977Identifikátory
SIS: 152979
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmejkalová, Jiřina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
22. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Média, internet, zdravý životní styl, populární kultura, publikumKlíčová slova (anglicky)
Media, internet, healthy lifestyle, popular culture, audienceDiplomová práce "Fenomén zdravého životního stylu v online prostředí: výzkum publika" se snaží přinést podrobnou charakteristiku publika konzumujícího mediální obsahy zaměřené na zdravý životní styl. Pro tyto účely jsou jako publikum definováni čtenáři tematického blogu, přičemž tito čtenáři jsou zároveň sdruženi v komunitě na sociální síti za účelem diskuse o daném tématu. Práce se nejprve snaží o teoretické zarámování fenoménu zdravého životního stylu ve společnosti a v médiích. Následně je proveden výzkum publika, a to pomocí kvantitativních a kvalitativních metod. Nejprve je na základě dotazníkového šetření proveden "předvýzkum", jehož výsledky přinášejí obecnou charakteristiku publika. Kvalitativní výzkum, provedený metodou zakotvené teorie, využívající formu polostrukturovaných rozhovorů s vybranými členy publika, podrobně popisuje, jakou roli hraje zdravý životní styl v jejich životě, jaké hodnoty v tomto směru publikum vyznává a jaké jsou jeho zvyklosti spojené s konzumací mediálních obsahů zaměřených na toto téma, přičemž hlavní důraz je kladen na mediální kanály v online prostředí.
The objective of the diploma theses "The Phenomenon of Healthy Lifestyle in the Online Setting: Public Research" is to introduce detailed characteristics of the audience consuming media subject matter focusing on healthy lifestyle. For this purpose the audience is defined as a group of readers of the thematic blog. At the same time the readers are linked up into the social network community and lead discussions of the given topic. The first part of the theses sets a theoretical framework of the healthy lifestyle phenomenon in the society and in the media. It is followed by the research of the audience using quantitative and qualitative indicator methods. Initially a "research preview" based on a questionnaire is completed, which provides general characteristics of the audience. The qualitative research realized by the method of the grounded theory using a form of half-structured dialogues with selected people from the audience describes in detail the role of healthy lifestyle in their lives and which values in this field these people follow. It also describes their habits connected with the consumption of the media subject matter focused on the topic, while the main emphasis is put on media channels in the online setting.