Vliv českých deníků na knižní trh v roce 2012
Czech media's influence on the book market in 2012
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70582Identifiers
Study Information System: 138784
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Čeňková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
19. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
knižní trh, média, analýza, experiment, nakladatelé, knihy, vliv médiíKeywords (English)
book market, medias, analysis, experiment, publishers, books, media influenceV úvodu této práce přibližuji současný stav českého knižního trhu, způsob jeho fungování a výsledky nakladatelů. Snažím se také najít odpovědi na otázky týkající se různých etických a morálních dilemat, a to jak v odborné literatuře, tak na základě osobních rozhovorů s odborníky na dané téma. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem významné české deníky ovlivňovaly knižní trh v roce 2012. K tomu jsem se rozhodl využít analýzu mediálního obsahu, kterou napřed podrobně představím a následně popíši a okomentuji její výsledky. Vliv médií na knižní trh dokreslí i názorný experiment provedený ve spolupráci s jedním z nakladatelů.
In the introduction of this study I set out the current state of the Czech book market, how it operates, and the results Czech publishers. I also try to find answers to questions about various ethical and moral dilemmas, both in literature and in-person interviews with experts on the topic. The aim is to determine how significant Czech newspapers influenced the book market in 2012. For this I decided to use the analysis of media content, which is firstly explained and followed by a description and comment on the results. Then I will try to show the influence of the media on the book market using the experiment.