Poruchy chování a možnosti jejich ovlivňování ve výchovných institucích
Behaviour disorders and possibilities how to influence them in educational institutions
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7321Identifiers
Study Information System: 27191
Collections
- Kvalifikační práce [23749]
Author
Advisor
Referee
Vítečková, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
26. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Moje diplomová práce na téma Poruchy chování a možnosti jejich ovlivňování ve výchovných institucích se zabývá problematikou poruch chování dětí a mladistvých, možnými příčinami jejich vzniku a možnostmi jejich nápravy v institucích. Práce má pět částí. V části první jsou porovnány definice poruch chování různých společenských oborů, které se poruchami chování zabývají. V této části se také zabývám etiologií poruch chování a její důležitostí v další nápravě poruch chování. Také se zabývám pro mne velmi důležitou otázkou souvislosti vývojových stádií, kterými dítě a dospívající procházejí a vznikem poruch chování. Některé projevy problémového chování jsou obvyklé pro jednotlivé vývojové fáze a jednotlivé fáze také bývají senzitivní na různé nedostatky v uspokojování důležitých vývojových potřeb. Ve druhé části jsou poruchy chování setříděny podle několika různých hledisek a také jsou v ní popsány konkrétní projevy poruchového chování. U konkrétních projevů poruchového chování se zabývám otázkou závažnosti chování z pohledu motivace k tomuto chování. Ve třetí části rozebírám charakteristické rysy osobnosti s poruchou chování a jejím sebepojetím. Ve čtvrté části popisuji základní možné teoretické přístupy k nápravě poruch chování z pohledu toho do jaké části dynamiky osobnosti náprava převážně zasahuje. Také...