Integrace dětí s ADHD do vzdělávacího procesu
The Integration of Children with ADHD in the Education System
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/77014/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77014Identifiers
Study Information System: 132545
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Ivana
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Social Paedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
AD(H)D, hyperaktivita, impulzivita, porucha, dítě, školaKeywords (English)
AD(H)D, hyperactivity, impulsiveness, disorder, child, schoolTato bakalářská práce se věnuje především možnostem vzdělávání dětí s AD(H)D v českém školském systému. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována základním informacím o AD(H)D. Obsahuje, kromě jiného, údaje o výskytu, příčinách, možnostech léčby či způsobech stanovení diagnózy. Praktická část je sestavena na základě osobních zkušeností s dětmi trpícími touto poruchou. Jejím hlavním úkolem je na základě sestavených kazuistik a pozorování, zmapovat chování dětí ve školním prostředí a možnosti jejich vzdělávání.
This bachelor's thesis is especially about educational opportunities of children with AD(H)D in the Czech schools. The work is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is based on my experience with these children. The main target of this thesis is compiled on the basis of case reports and observations to map the behavior of children in the school environment and the education.