Analýza firemní kultury ČEZ a.s.
Analysis of Corporate culture of ČEZ a.s.
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77203Identifiers
Study Information System: 166504
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Shavit, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Firemní kultura, korporátní komunikace, nástroje interní komunikace, podniková strategie, image podniku, ČEZ a.s, řízení kultury, interní branding, public relationsKeywords (English)
Corporate Culture, Corporate Communications, Internal Communications Tools, Corporate Strategy, Corporate Image, ČEZ, Culture Management, Internal Branding, Public RelationsPráce Analýza firemní kultury ČEZ a.s. mapuje nástroje a analyzuje procesy interní komunikace, které jsou hybatelem podnikové strategie a formují firemní kulturu podniku. Práce je rozdělena na dvě základní části. První část práce se věnuje teoretickým přístupům firemní kultury a interní komunikace, zahrnuje jejich definice, implementaci i využívané nástroje na základě literárních rešerší tuzemských i zahraničních akademiků a praktiků korporátní komunikace a PR. Druhá část práce se zaměřuje na faktický popis fungování firemní kultury, procesy, které na její utváření mají vliv, a především pak na analýzu postoje podniku ČEZ a.s. vůči firemní kultuře a efektivitu její praktické implementace skrze kanály interní komunikace. Syntéza analýz nabízí doporučení na zlepšení řízení procesů formujících firemní kulturu ve zkoumaném podniku.
The thesis called "The Analysis of Corporate Culture in CEZ" is mapping the tools and analyzes the processes of Internal Communications, which are the drivers of Corporate Strategy and shape the Corporate Culture of the company. The thesis is divided into two parts. The first part deals with theoretical approaches to Corporate Culture and Internal Communications, including their definition, implementation and applied tools, based on a search into work by domestic and foreign academics and practitioners of Corporate Communication and PR. The second part focuses on the factual description of the functioning of the Corporate Culture, the processes which affect the creation thereof, and, above all, on the analysis of ČEZ a.s. attitude towards the Corporate Culture and the efficiencz of its practical implementation through the Internal Communication channels. The synthesis and analysis provides some recommendations for the improvement of the processes forming the Corporate Culture.