Floristická studie Petřína
A Floristic Study of Petřín
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7753Identifikátory
SIS: 21405
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skýbová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
21. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
První část této práce popisuje petřínské zahrady z kulturně-historického a přírodního hlediska. Čtenář se dozví o existenci chráněného území v horních partiích zahrad a zásadních vlivech lidské činnosti v této oblasti v minulosti i dnes. Druhá část práce se zabývá výsledky dendrologického výzkumu provedeného v zahradě Kinských a Nebozízek a floristického výzkumu Přírodní památky Petřínské skalky v období od jara 2004 do podzimu 2005. Výsledky mapování jsou zaznamenány v tabulkových seznamech, к nimž se váží dokumentační mapy. V diskusní části jsou výsledky studie porovnány s inventarizačními materiály a jsou navrženy možné důvody vzniklých odlišností v seznamech. V didaktické části navrhuji využití této oblasti pro školní účely. Obsahuje dvě vycházky - jednu se zaměřením na dřeviny a druhou se zaměřením na komplexní poznávání přírody. К oběma vycházkám byly připraveny pracovní listy. Text je doplněn dokumentačními fotografiemi některých mapovaných dřevin a bylin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The first part of the thesis describes culture-historical and natural features of the gardens at Petřín. The reader learns about the protected area in the upper part of the gardens and crucial influences of human activity in this area in the past and present. The second part deals with the results of a dendrological survey carried out in the Kinský Garden and Nebozízek and floristic research of the nature monument Petřínská skalka in the period between spring 2004 and autumn 2005. The results of the mapping have been recorded in table files that relate to attached documentary maps. In the discussion, I compare the findings of the thesis to the results of inventoried materials and suggest possible causes of the differences obtaining between the two lists. In the didactic part, I suggest a way of using this area for educational purposes. It contains two tracks - one focused on timber species and the second on complex cognition of nature. Worksheets were for both the tracks. The text also includes documentary photographs of some monitored timber species and plants. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)