Sociální klima školní třídy
The Social Atmosphere of the School Classroom
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7815Identifikátory
SIS: 21895
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kalbáčová, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předkládaná práce zkoumá sociálně psychologické a pedagogicko-psychologické skutečnosti, které výrazně působí na žáka i učitele. Osobnost žáka a osobnost učitele jsou významnými činiteli, kteří nejvíce ovlivňují sociální klima školní třídy. Vytváření pozitivního sociálního klimatu třídy předpokládá osobnostní rozvoj žáků i učitelů. Třídní klima lze pomocí diagnostických metod a nástrojů analyzovat a na základě zjištěných údajů provádět pozitivní změny. Práce uvádí některé možnosti testování třídního klimatu a praktické příklady vhodných intervencí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with the social-psychological and pedagogical-psychological matters, that influence distinctively the pupil as well as the teacher. The personalities of the pupil and the teacher represent the most significant factors influencing the social climate of the class. Creating the positive social climate of the class assumes the personality development of both the pupils and the teachers. It is possible to analyse the climate of the class by the diagnostic methods and instruments and make positive changes based on the recognized facts. The thesis mentions some ways of testing the climate of the class and also the practical examples of the appropriate interventions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)