Význam vzdělávání dlouhodobě nemocných dětí
The Importance of Education for Children with a Long-term Illness
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7825Identifikátory
SIS: 21899
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
V teoretické části byl analyzován význam učení a vzdělávání v mladším školním věku. Jsou popsány strategie a metody dlouhodobě hospitalizovaných dětí, zvláštnosti edukačního prostředí v nemocnicích a zdravotnických ústavech, také historie vzdělávání dětí. Je zmíněno právo na výchovu a vzdělávání jako součást práv dítěte. V praktické části je zmapována práce a pozice učitele ve zdravotnictví. Byly zjištěny postoje dětí k učení v tomto prostředí. Dále postoj rodičů a zdravotnického personálu k učení. Závěr celé práce: Jde o práci náročnou, obtížnou a často nedoceněnou. Je však potřebná a pro děti je přínosem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
I analysed the importance of educating and teaching younger pupilage children in the theoretic tart. I described strategies and methods of educating longterm hospitalized children, specifics of educating environment in hospitals and medical institutions and history of teaching children. I also mentioned the right to education and teaching as part of childrens' rights. I charted teacher's work and position in health service. I discovered children's attitude towards learing in this environmet. Conclusion (of whole work): It's difficult, heavy and often unestimated occupation. But it's also necessary and it has benefit for children. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)