Výběr vhodných pohybových aktivit pro děti s autismem a mentální retardací.
Selection of Proper Physical Activities for Children with Autism and Mental Retardation.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7986Identifiers
Study Information System: 29459
Collections
- Kvalifikační práce [8847]
Author
Advisor
Referee
Strnad, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název: Výběr vhodných pohybových aktivit pro děti s autismem a mentální retardací Titul of Thesis: Choosing the right physical activity for children with autism and mental retardation Cíl práce : Cílem diplomové práce bylo sledovat vliv vybraných pohybových aktivit na výskyt a frekvenci některých kategorií stereotypního chování u dětí s autismem a mentální retardací. Hlavní otázkou bylo, zda výběr správné pohybové aktivity může přispět ke snížení některých stereotypních projevů a zda různé pohybové aktivity mohou ovlivnit výskyt některých kategorií stereotypního chování. Metoda: Šest dětí s autismem a mentální retardací bylo dvakrát týdně po dobu šesti měsíců postupně sledováno při cvičení na trampolíně, rotopedu, stepperu, při běhu, skocích a na běhacím páse. Jako hlavní kvalitativní metoda byla využita metoda zúčastněného pozorování. Prostřednictvím dvou pozorovatelů byl během každé patnáctiminutové cvičební jednotky zaznamenán výskyt a množství každého stereotypního projevu jednotlivých participantů. Podle Militerniho byly rozděleny stereotypní projevy do kategorií a jejich výskyt sledován při jednotlivých aktivitách. Výsledky: Pohybové aktivity dynamického charakteru vyžadující práci velkých svalových skupin výrazně snížily výskyt stereotypního chování. Při aktivitách, u kterých bylo potřeba...