Historie vydávání jídla v K centrech - případová studie
history of food in K centers - case study
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80071Identifikátory
SIS: 171740
Kolekce
- Kvalifikační práce [4504]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šejvl, Jaroslav
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Adiktologie
Katedra / ústav / klinika
Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Praze
Datum obhajoby
5. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
vydávání jídla - výživa - kontaktní centrum - kasuistická studie - SANANIMKlíčová slova (anglicky)
food giving - nutrition - contact center - case study - SANANIMUvedení do problému Výživa významně ovlivňuje zdraví u běžné populace i u uživatelů drog. Kontaktní centra nabízí potravinový servis a mohou tak zlepšovat kvalitu života u uživatelů drog. Cíl práce Zmapovat období vydávání jídla v KC SANANIM a zjistit, co stojí za proměnou pravidel týkajících se vydávání jídla. Soubor a metody Soubor tvoří 20 klientů a 7 pracovníků kontaktního centra, 5 pracovníků charitativních a dobročinných organizací. K získání dat bylo použito polostrukturované interwiev. Další metodou bylo zúčastněné pozorování. Výsledky Zjistil jsem, že období vydávání jídla se dělí na tři etapy. Za proměnou pravidel stojí hygienické normy, kapacitní důvody, finanční důvody a také přestěhování kontaktního centra. Závěr a doporučení Myslím si, že vhodně zvoleným potravinovým servisem by se dal pozitivně ovlivnit život uživatelů drog. Otázka nutrice se řeší v navazující léčbě. Doporučuji rozšířit výzkum a nalézt vhodnou formu sdělení důležitosti výživy mezi ostatní kontaktní centra. Klíčová slova vydávání jídla - výživa - kontaktní centrum - kasuistická studie - SANANIM
Introduction Nutrition significantly affect health at the general population as well as at drug users. Contact centers offers food service and they can improve quality of drug users life. Objective The aim is to explore food giving at contact cener SANANIM and find why was changed rules about concerning food service. Methods and sample Sample creates 20 clients and 7 employers of contact center, 5 employers of charity and charitable organizations. Interwiev and observation was used for facts obtaining. Results I have found periods of food giving at contact center. It is dividing to 3 periods. Hygienic norm, capacitance reasons,financial reasons and moving of object standing for changing rules. Resume I thing that the right chosen nutritional therapy can pozitive affect drug users life. Nutrition mening pursue at follow-up treatment. I recommend to expand research and find congruent impart to other contact centers about relevance nutrition aspect. Keywords food giving - nutrition - contact center - case study - SANANIM