Analýza sociálně-výchovných činností ve Středisku výchovné péče Klíčov- Pontis
An Analysis of Social- educational Activities in the Educational Care Centre at Klíčov- Pontis
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8021Identifiers
Study Information System: 311
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Mašát, Vladimír
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Hussite Theology and Psychosocial Studies
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Ve své práci se věnuji činnosti Střediska výchovné péče Klíčov - PONTIS, což je internátní preventivně výchovné oddělení pro děti a mládež s poruchami chování, kde pracuji na pozici asistent výchovného pracovníka se zaměřením na sportovní činnosti. První část mé práce je rozdělena do 3 kapitol a obsahuje základní fakta a pojmy, týkající se sociálních a psychologicko-behaviorálních poruch klientů našeho střediska, sociálně výchovné činnosti v obecné rovině a rovněž středisek výchovné péče v systému podpory, péče a edukace. V druhé části, rozdělené do 7 kapitol, pojednávám o konkrétních cílech a systému činnosti našeho střediska a o praktických otázkách a problémech, s nimiž je možné se zde setkat.
My work deals with the activity of Educational Care Centre Klíčov - PONTIS, which is residential section of preventive education for children and youth with behavioural disorders. It is the section 1 work as an educational worker assistant with specialization in sporting activities. The first part of my work, consisting of 3 chapters contains some basic facts and concepts connecting with social, psychological and behavioural disorders of our clients, with social-educational activity in general and also with the position of Educational Care Centers in the social support, care and education system. In the second part, consisting of 7 chapters I deal with the factual aims and with the educational system of our Centre. I also deal with the problems and questions the persons (workers and clients) in our Centre are confronted most often with.