Snová zkušenost a obsah snů u mužů a žen
Women's and men's dream experience and content of dreams
bachelor thesis (DEFENDED)
Reason for restricted acccess:
The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80791Identifiers
Study Information System: 173435
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Klůzová Kráčmarová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Humanities
Department
Programme SHV - Social Sciences Module
Date of defense
5. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sny, snová zkušenost, obsah snu, psychologie snu, kvalitativní výzkum, výklad snů, význam snů, sněníKeywords (English)
dreams, dream experience, dream content, dream psychology, qualitative study, dream interpretation, meaning of dreams, dreamingCitace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Charakteristika snů u lidí s úzkostí
Defence status: DEFENDEDKorábová, Sára (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2024)Date of defense: 23. 5. 2024Tato diplomová práce se zabývá charakteristikami snů u lidí s úzkostí. Snové charakteristiky, kterými jsou emoce ve snech, snové obsahy, výbavnost snů a postoje ke snům, jsou sledovány u lidí s úzkostí (N=36) a srovnávány ... -
Přístupy ke snové realitě a obsah snů u transsexuálních osob
Defence status: DEFENDEDŠubrt, Miroslav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 5. 9. 2014Předmětem práce jsou sny, konkrétně jejich obsah u transgender osob. Ptá se, zda by se obsah jejich snů dal interpretovat v kontextu specifik jejich života. Předkládá přehled historických přístupů ke snům a pohledy na sny ... -
Motiv sna v tvorčestve A. S. Puškina i M. Ju. Lermontova
Defence status: DEFENDEDKuklina, Anastasia (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 16. 1. 2014