Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Mobile Learning (m-learning): possibilities and limits of mobile technologies for education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81246Identifikátory
SIS: 129428
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Slussareff, Michaela
Oponent práce
Fiala, Jakub
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mobilní vzdělávání - m-learning - mobilní zařízení - informační chování - digitální generace - digitální domorodci - digitální přistěhovalci - projekty mobilního vzdělávání - mobilní vzdělávací aplikace - tablet - smartphone - dotazníkový průzkumKlíčová slova (anglicky)
mobile learning - m-learning - mobile devices - information behavior - digital generation - digital natives - digital immigrants - mobile learning projects - mobile educational applications - tablet - smartphone - questionnaire evaluationHlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat trend mobilního vzdělávání v prostředí českých škol, zjistit, zda ovlivňuje informační chování žáků a určit, jak s mobilními zařízeními pracují. V prvních kapitolách jsou definovány základní pojmy jako například samotný m-learning, informační chování a pojmy související. Zároveň práce obsahuje kapitolu věnovanou různým výkladům toho, co definuje digitální generaci a kdo ji tvoří. Tyto definice společně tvoří teoretický rámec práce. Část práce je věnována konkrétním projektům, souvisejícím statistikám a webovým zdrojům, které se problematikou m-learningu zabývají. Praktická část je tvořena vyhodnocením kvantitativního dotazníkového šetření, které proběhlo mezi respondenty vybraných škol. Výsledky průzkumu jsou uvedeny v závěru práce.
The main aim of this diploma thesis is to chart the trend of m-learning in Czech schools and to find out, if m-learning influences student' information behavior and how do they use mobile devices in such process. Basic theoretical concepts are defined in first chapters, for example m-learning itself, information behavior and other. Thesis as well contains chapter, where are described different definition of what digital generation is and who are its members. These definitons are the basic theoretical framework of this diploma thesis. One chapter desribes specific projects, statistics and web pages that are dealing with m-learning. Practical part consists of questionnaire evaluation. Survey results are included in the last chapter.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití e-learningu na střední škole při výuce odborných předmětů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSnášel, Antonín (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 8. 9. 2015 -
Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONečadová, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 29. 1. 2024(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of ... -
Vytvoření e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky na střední odborné škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONová, Eliška (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 5. 9. 2024Diplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická ...