Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Mobile Learning (m-learning): possibilities and limits of mobile technologies for education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81246Identifiers
Study Information System: 129428
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Consultant
Slussareff, Michaela
Referee
Fiala, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
14. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
mobilní vzdělávání - m-learning - mobilní zařízení - informační chování - digitální generace - digitální domorodci - digitální přistěhovalci - projekty mobilního vzdělávání - mobilní vzdělávací aplikace - tablet - smartphone - dotazníkový průzkumKeywords (English)
mobile learning - m-learning - mobile devices - information behavior - digital generation - digital natives - digital immigrants - mobile learning projects - mobile educational applications - tablet - smartphone - questionnaire evaluationHlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat trend mobilního vzdělávání v prostředí českých škol, zjistit, zda ovlivňuje informační chování žáků a určit, jak s mobilními zařízeními pracují. V prvních kapitolách jsou definovány základní pojmy jako například samotný m-learning, informační chování a pojmy související. Zároveň práce obsahuje kapitolu věnovanou různým výkladům toho, co definuje digitální generaci a kdo ji tvoří. Tyto definice společně tvoří teoretický rámec práce. Část práce je věnována konkrétním projektům, souvisejícím statistikám a webovým zdrojům, které se problematikou m-learningu zabývají. Praktická část je tvořena vyhodnocením kvantitativního dotazníkového šetření, které proběhlo mezi respondenty vybraných škol. Výsledky průzkumu jsou uvedeny v závěru práce.
The main aim of this diploma thesis is to chart the trend of m-learning in Czech schools and to find out, if m-learning influences student' information behavior and how do they use mobile devices in such process. Basic theoretical concepts are defined in first chapters, for example m-learning itself, information behavior and other. Thesis as well contains chapter, where are described different definition of what digital generation is and who are its members. These definitons are the basic theoretical framework of this diploma thesis. One chapter desribes specific projects, statistics and web pages that are dealing with m-learning. Practical part consists of questionnaire evaluation. Survey results are included in the last chapter.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Využití e-learningu na střední škole při výuce odborných předmětů
Defence status: DEFENDEDSnášel, Antonín (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 8. 9. 2015 -
Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se
Defence status: DEFENDEDNečadová, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Date of defense: 29. 1. 2024(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of ... -
Vytvoření e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky na střední odborné škole
Defence status: DEFENDEDNová, Eliška (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Date of defense: 5. 9. 2024Diplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická ...