Paměťové funkce u dětí s vývojovou vadou
The Memory Function in Children with Developmental Problems
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8337Identifiers
Study Information System: 21723
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Michalová, Zdena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce pojednává o problematice paměťových funkcí u dětí se specifickou jazykovou poruchou - vývojovou dysfázií. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů - paměť, paměť ve vztahu k řeči, paměť u dětí mladšího školního věku, paměť u vývojové dysfázie. Praktická část nabízí srovnání dvou skupin pomocí diagnostického materiálu pro hodnocení verbální funkční paměti. Nejprve jsem testovala děti z běžných základních škol, zjišťovala jejich výkonnost paměti. Druhou skupinu tvořily děti s vývojovou dysfázií. Provedla jsem analýzu, srovnání výkonu dvou skupin a určité vyhodnocení mé práce.
The diploma thesis briefly drala with the problem of memory functions of children with specific language disorder -developmental sérech impediment. The theoretical devotes to the explanation of basic terms - memory, memory in relation to speech, memory of yong learners, and memory in relation to the developmental speech impediment. The practical part offers the comparison of two groups based on a memory test. First I teste children from regular elementary schools and tried to find out thein memory kapacity. The other group was formel by children with speech impediment. I tried to compare and evaluate the experiment.