Příbram a její okolí jako cíl geologických vycházek
Příbram and its Surrounding Areas as a Goal for Geological Hikes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8347Identifikátory
SIS: 21771
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vacek, František
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Téma Příbram a její okolí jako cíl geologických vycházek jsem si zvolil ze dvou důvodů. První je nedostatek prostoru pro geologii jako vědu ve školní výuce a to nejen po stránce teoretické, ale také praktické. Druhý důvod souvisí s místem, do kterého jsou tyto vycházky koncipovány. Jde o město Příbram, které se nachází v oblasti, jež patří z geologického hlediska určitě k těm nejzajímavějším v České republice, a ze kterého mimo jiné pocházím. Asi jako většina studentů a lidí z Příbrami jsem měl také možnost navštívit Hornické muzeum Příbram. Školní návštěva tohoto největšího muzea svého druhu v republice však probíhá podle stejného řádu jako pro každého návštěvníka. Exkurzní činnost by však také měla z pohledu žáků směřovat k jisté zpětné vazbě. Mimo to se v oblasti Příbramska nachází také mnohé zajímavé geologické útvary a zkameněliny, které jsou určitě velmi vhodné pro demonstraci konkrétní látky Ve výuce geologie a biologie. Bohužel, kromě návštěvy hornického muzea jsme neměli možnost Se jako žáci s těmito skutečnostmi seznámit a prozkoumat některé věci svým vlastním poznáním. Právě individuální poznání a vlastní zkušenost tvoří nedílnou součást výuky biologie a je možné na těchto aspektech dále stavět a rozvíjet schopnosti a dovednosti žáka. Dobrá dostupnost Příbramska z Prahy, ale i z jižních a...
The title of my graduation thesis is Příbram as a destination of geologie walks. Altogether, it surveys five geologically interesting areas. It's main contribution is that it can be used as a material of which work projects for students can be made. The purpose of these work projects is to activate the students who take geologic excursions. Further, my thesis contains a manual for teachers. This manual is concerned with specific areas and it consits of both teoretical and practical information. The manual is based on simple instructions that can help teachers to orientate quickly in each area's specific questions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)