Čtverec, kruh, obdélník
Square, Circle, Rectangle.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8357Identifiers
Study Information System: 21735
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Fulková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Čtverec, kruh či jiné geometrické tvary se v umění objevují po staletí. Mnohdy jako symboly, jindy jako obrazové formy. Často se jejich funkce prolíná. V této práci se pokouším řešit otázky: jak se funkce čtverce a kruhu v umění proměňuje, jakou roli sehrály tyto tvary v mé vlastní výtvarné práci, jak s nimi dokázaly pracovat děti na 1. stupni základní školy.
A sguare, a circle or other geometrie shapes are discovering in the art through the centuries. In many times, these are like the symbols, in the other case, these are like the forms of the picture. Their function are fading into one another often. I try to solve the guestions in this work: how does the function of the square and the circle change in the art how role do the shapes play in myself art's work how do children can work with the geometric shapes at first level of the primary schoul.