Vývoj etického ideálu mezi středověkem a renesací v krásné literatuře tohoto období
The Development of an Ethical Ideal between the Middle Ages and the Renaissance in the Literature of this Period
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8363Identifiers
Study Information System: 22399
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Hogenová, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Zkoumat vývoj etického ideálu mezi středověkem a renesancí v krásné literatuře pro mě byl velmi zajímavý úkol a ani jsem nepomyslela jaké problémy mi jeho zpracování zprvu přinese. Než jsem se totiž pustila do práce, začala se čtením "krásné literatury", musela jsem si ujasnit některé hlavní pojmy, které s danou problematikou souvisejí a na základě toho pak teprve přikročit výběru látky, kterou budu zkoumat. Především jsem si potřebovala ujasnit, co je to vlastně etický ideál a jakou literaturu můžu zahrnout do kategorie "krásná literatura". Dále jsem se snažila vymezit období středověku a renesance, jednak z hlediska časového, jednak z hlediska kulturního a myšlenkového.
Zkoumat vývoj etického ideálu mezi středověkem a renesancí v krásné literatuře pro mě byl velmi zajímavý úkol a ani jsem nepomyslela jaké problémy mi jeho zpracování zprvu přinese. Než jsem se totiž pustila do práce, začala se čtením "krásné literatury", musela jsem si ujasnit některé hlavní pojmy, které s danou problematikou souvisejí a na základě toho pak teprve přikročit výběru látky, kterou budu zkoumat. Především jsem si potřebovala ujasnit, co je to vlastně etický ideál a jakou literaturu můžu zahrnout do kategorie "krásná literatura". Dále jsem se snažila vymezit období středověku a renesance, jednak z hlediska časového, jednak z hlediska kulturního a myšlenkového.