Kooperativní učení a vyučování v primární škole
Cooperative Teaching and Instruction in Primary School
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8376Identifiers
Study Information System: 22139
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kargerová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Ústředním tématem mé diplomové práce je kooperativní učení a vyučování v primární škole se zaměřením na 1. třídu základní školy. V teoretické části se věnuji klíčovým pojmům, proměnám ve vnitřní strukturaci vzdělávací soustavy, historii, strategiím a dalším aspektům souvisejícím se skupinovou prací a kooperací. V praktické části se zaměřuji na mapování stavu a smyslu kooperace a její změny během školního roku v 1. ročníku základní školy. Ve svém výzkumu popisuji a analyzuji konkrétní metody a techniky kooperativního vyučování uplatňované v 1. ročníku ZS a jejich přínos pro rozvoj kooperativních a sociálních dovedností žáků. Pro výzkumné šetření mi budou sloužit metody pozorování, rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The main theme of my thesis is cooperative teaching at primary school with respect to 1st class of elementary school. There is the theoretical part which contains the key ideas, changes in the internal structure of educational system, history, strategy and other aspects related to work in groups and cooperative learning. The practical part concentrates on mapping of situation and sense of cooperation and their change during the school year at primary school. In my research I analyze and give a description of concrete methods and practices of cooperative teaching in 1st class of elementary school and their contribution for progress of cooperative and social skills of pupils. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)