La chanson de Bénabar en classe de FLE
Barnaby's songs in the French lessons
Benabarovy písně v hodinách francouzského jazyka
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8380Identifiers
Study Information System: 21777
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kalfiřtová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
French
Grade
Excellent
Tato práce se zaměřuje na využití písně v hodinách cizího jazyka a konkrétně si klade za cíl dokázat vhodnost využití písní francouzského zpěváka Bénabara v hodinách francouzského jazyka. Za účelem splnění daného cíle jsme postupovali následovně, od teorie k praxi. Nejprve jsme za pomocí rozličných argumentů dokázali, proč má píseň v hodinách cizího jazyka své nezpochybnitelné místo. Naše argumenty jsme podpořili myšlenkami didaktických teorií druhé poloviny 20. století. Zvláštní pozornost jsme věnovali teoriím tzv. komunikačního přístupu a multikulturní pedagogiky, které vyzdvihují přednosti využití autentických materiálů v hodinách cizího jazyka, tedy i písně. Poté jsme se již konkrétně zaměřili na Bénabarovy písně. Na několika stránkách jsme přiblížili život a dílo tohoto mladého francouzského umělce a vyzdvihli charakteristiky jeho písní, které nám dovolují domnívat se, že představují vhodný prostředek výuky. V praktické části jsme navrhli možné způsoby využití vybraných písní Bénabara. Ke každé písni jsme vytvořili metodický list pro učitele doplněný pracovním listem pro žáka. Metodický list informuje o cílech, kterých lze prací s písní dosáhnout, i o podmínkách, které je třeba zajistit pro úspěšnou realizaci. Dále navrhuje podrobný postup práce s písní a nabízí nástroj hodnocení dosažených cílů. 94...
Tato práce se zaměřuje na využití písně v hodinách cizího jazyka a konkrétně si klade za cíl dokázat vhodnost využití písní francouzského zpěváka Bénabara v hodinách francouzského jazyka. Za účelem splnění daného cíle jsme postupovali následovně, od teorie k praxi. Nejprve jsme za pomocí rozličných argumentů dokázali, proč má píseň v hodinách cizího jazyka své nezpochybnitelné místo. Naše argumenty jsme podpořili myšlenkami didaktických teorií druhé poloviny 20. století. Zvláštní pozornost jsme věnovali teoriím tzv. komunikačního přístupu a multikulturní pedagogiky, které vyzdvihují přednosti využití autentických materiálů v hodinách cizího jazyka, tedy i písně. Poté jsme se již konkrétně zaměřili na Bénabarovy písně. Na několika stránkách jsme přiblížili život a dílo tohoto mladého francouzského umělce a vyzdvihli charakteristiky jeho písní, které nám dovolují domnívat se, že představují vhodný prostředek výuky. V praktické části jsme navrhli možné způsoby využití vybraných písní Bénabara. Ke každé písni jsme vytvořili metodický list pro učitele doplněný pracovním listem pro žáka. Metodický list informuje o cílech, kterých lze prací s písní dosáhnout, i o podmínkách, které je třeba zajistit pro úspěšnou realizaci. Dále navrhuje podrobný postup práce s písní a nabízí nástroj hodnocení dosažených cílů. 94...