Projekt centralizace operačních sálů v Němocnici Děčín
Project of centralization operating theatres in Hospital Děčín
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84578Identifiers
Study Information System: 61417
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Rejholec, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Programme Management and Supervision
Date of defense
17. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním business plánu pro projekt centralizace operačních sálů v Nemocnici Děčín, o.z. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z oblastí strategického řízení, tvorby business plánu, marketingu a je zde také popis operačního traktu včetně stavebního uspořádání a personálního obsazení. V empirické části je již zpracováním business plán centralizace operačních sálů a jsou zde podrobně popsány následující kapitoly: popis společnosti, produkt, marketingový plán, management plán, operating plan, finanční plán a legal plan. Popis společnosti obsahuje charakteristiku organizace, její nedávné úspěchy a historii a současnost operačních sálů v děčínské nemocnici. Kapitola produkt je rozdělena na dvě základní části. První část se věnuje popisu současného produktu tedy decentralizovaných operačních sálů včetně počtu provedených výkonů za poslední tři roky. Druhá část se zabývá specifikací nového produktu, kterým jsou centrální operační sály. Jsou zde vyčísleny předpokládané variabilní a fixní náklady a předpokládané výnosy. V marketingovém plánu, který je zaměřen především na interní zákazníky, je zařazena situační analýza, marketingové záměry a cíle a marketingová strategie včetně definice marketingového mixu a analýzy konkurenčního prostředí. V části věnované management plánu je...
This diploma paper deals with a business plan processing for the operating theatres centralization in Hospital Děčín. In the desk study I summed up knowledge from the sphere of strategic management, business plan creation, marketing and I put there also the description of surgical tract including building layout and personal constitution. In the empirical part there is the business plan of operating rooms' centralization and the detailed description of following chapters: description of organization, product, marketing plan, management plan, operating plan, financial plan, legal plan. The description of organization covers its features, resent achievements, history and present of surgery in Hospital Děčín. The chapter product is divided into two bodies. The first body attends to the characterization of contemporary product - decentralized surgeries including the numbers of performed operations over the past three years. The second part is all about the new product (centralized operation theatres) and its specification. There are figured out anticipated variable expenses, fixed costs and profit. In the marketing plan, which is first of all focused on internal clients, you can find structural analysis, marketing concept and goals, marketing strategy with the definition of marketing mix and competitive...