Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol
Transformation of headmaster's role in the process of fusion of elementary schools with preschools
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85136Identifiers
Study Information System: 185887
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
ředitel školy, manažerské činnosti, manažerské role, slučování školKeywords (English)
headmaster, manager's skill, management roles,merging of schools headmaster, manager's skill, communication skills, change management, merging of schools headmaster, manager's skill, communication skills, change management, merging of schoolsTématem práce je proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol. Cílem této práce je popsat roli ředitele školy a jeho způsoby vykonávání manažerských činností před sloučením a po sloučení základní a mateřské školy. Teoretická část práce charakterizuje pojetí manažerských rolí, následně vystihuje ředitele školy v roli manažera, lídra a vykonavatele. Uvádí manažerské funkce, resp. činnosti, které ředitel školy vykonává k zajištění úspěchu své manažerské práce. Cíl práce ve výzkumné části je ověřen na základě zpracování případových studií se třemi řediteli škol, kteří prošli procesem slučování základní a mateřské školy. Podstatou výzkumného kvantitativního šetření je ověřit nejen roli ředitele jako takovou, ale také nároky a změny, se kterými se ředitelé museli v rámci slučování škol vyrovnat. Práce by mohla posloužit jako podpůrný materiál pro nejen ředitele, které slučování teprve čeká, ale také pro tu část veřejnosti, kterou tato problematika zajímá.
The topic of the thesis is a change of a role of headmaster in the process of merging basic schools and kindergartens. The aim of the thesis is to describe the role of the headmaster and the means by which he executes managerial activities before and after the merger. The theoretical part characterises managerial roles and defines the headmaster as a manager, a leader and an executive. It states managerial functions, or more precisely, activities, which the headmaster uses for successful accomplishment of his managerial work. The aim of the thesis is verified in the empirical part, which describes three case studies that were carried out with headmasters of basic schools who had already undergone the process of merging a basic school with a kindergarten. The main focus of the work is to describe how the role of the headmaster has changed, and whether the means of executing of managerial roles have been changed after the merger. The thesis could serve as supporting material for not only the directors who are in the process of merging, but also for the part of the public interested in this issue.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera
Defence status: DEFENDEDZobačová, Denisa (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 27. 5. 2013Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia ... -
Efektivní porada jako nástroj řízení sloučených zařízení ZŠ a MŠ
Defence status: DEFENDEDKynčlová, Zlatuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Date of defense: 31. 5. 2011 -
Řízení změny v podmínkách sloučených subjektů
Defence status: DEFENDEDKořínková, Hana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 19. 5. 2015