Vliv pedagogiky Marie Montessori na osobnostní rozvoj dítěte
The Influence of the Methods of Marie Montessori on the Development of the Personalities of Children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8592Identifikátory
SIS: 21687
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíšová, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Marie Montessori nezaložila svoji práci na teoretických domněnkách. Její pedagogika se vyvinula z každodenní práce s dětmi, z jejich pozorování. Je to vzdělávací systém založený na zkušenosti! Montessori principy fungují dodnes, mnohé z nich jsou ověřeny výzkumy. Montessori pedagogika by se mohla stát mnohým učitelům cennou inspirací. V její práci najdeme mnoho prvků, které lze v našem školství úspěšně použít. Nemůžeme si ale myslet, že tento systém je všemocný. S výchovou dětí - s jejich správnou výchovou - je třeba začít od nejútlejšího věku. Pokud zde uplatníme správné zásady, sklidíme ovoce své snahy již záhy, v době školní docházky dětí. Osobnost dětí je třeba rozvíjet odmala a na tomto rozvoji je třeba pracovat až do doby, kdy jsou děti (nebo již spíše mladí lidé) schopny za svůj další rozvoj samy převzít zodpovědnost.
Marie Montessori nezaložila svoji práci na teoretických domněnkách. Její pedagogika se vyvinula z každodenní práce s dětmi, z jejich pozorování. Je to vzdělávací systém založený na zkušenosti! Montessori principy fungují dodnes, mnohé z nich jsou ověřeny výzkumy. Montessori pedagogika by se mohla stát mnohým učitelům cennou inspirací. V její práci najdeme mnoho prvků, které lze v našem školství úspěšně použít. Nemůžeme si ale myslet, že tento systém je všemocný. S výchovou dětí - s jejich správnou výchovou - je třeba začít od nejútlejšího věku. Pokud zde uplatníme správné zásady, sklidíme ovoce své snahy již záhy, v době školní docházky dětí. Osobnost dětí je třeba rozvíjet odmala a na tomto rozvoji je třeba pracovat až do doby, kdy jsou děti (nebo již spíše mladí lidé) schopny za svůj další rozvoj samy převzít zodpovědnost.