Procedural placement of 3D objects
Procedurální rozmisťování 3D objektů
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86122Identifiers
Study Information System: 188805
Collections
- Kvalifikační práce [11216]
Author
Advisor
Referee
Kahoun, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
20. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
3D počítačová grafika, modelování 3D scén, rozmisťováníKeywords (English)
3D computer graphics, 3D scene modeling, scatteringBěhem 3D modelování v počítačové grafice je často potřeba umístit do scény velké množství objektů. Tento proces může být únavný či téměř nemožný, pokud bychom objekty umisťovali ručně. Existuje několik programů, které tento proces automatizují, ale většina z nich je buď příliš pomalá na to, aby umístila požado- vané množství objektů, nebo moc obtížná pro začínajícího uživatele. V této práci rozšiřujeme již existující program Corona Scatter, který je rychlý a uživatelsky přívětivý, ale postrádá důležité funkce. Implementujeme distribuci pravidelných vzorů, distribuci podél křivkových objektů a možnost použít křivkové objekty k lokální modifikaci vlastností již existující distribuce.
3D modelling in computer graphics often requires placing a big number of objects into the scene. This may be tedious or even impossible if done manually. A few programs exist to perform this task automatically but most of them are either too slow to place the required number of objects or too difficult to use for a non-expert user. We expand the already existing Corona Scatter program which is fast and user friendly but lacks in terms of functionality. We implement scattering regular patterns, scattering along spline objects and the ability to use spline objects to locally modify the distribution properties.