Daltonský plán a jeho využití v současné době
The Dalton Plan and its current use
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86854Identifiers
Study Information System: 174827
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Leontovyčová, Jana
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Pragmatická pedagogika, John Dewey, Daltonský plán, Helen Parkhurstová, školní třída, žáci, sociální klima třídyKeywords (English)
Pragmatic pedagogy, John Dewey, the Dalton Plan, Helen Parkhurst, school class, pupils, social climate of schoolDiplomová práce se zabývá Daltonským plánem a je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá vědeckou literaturou pragmatické pedagogiky, Daltonským plánem a specifikami Daltonského plánu v České republice. Cílem empirické části je výzkum sociálního klimatu v Daltonské a tradičních třídě a jejich vzájemné porovnání.
The Thesis deals with the Dalton Plan and it is divided into two parts. The theoretical part is concerned with the scientific literature connected with the pragmatic pedagogy, the Dalton Plan and specifics of the Dalton Plan in the Czech Republic. The goal of the empirical part is to research of social climate in Dalton and traditional classes and traditional classes and their mutually comparison.