Zařazení témat souvisejících s lidovými zvyky, tradicemi a řemesly do školního vzdělávacího programu v oblasti Člověk a svět práce na 1. stupni ZŠ
Enlisting the Themes of Interrelation with People?s Customs, Traditions and Handicrafts to a School Educational Programme in the Subject The Human and the World of Work for the Lower Grades of Primary
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8714Identifiers
Study Information System: 21689
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Beránek, Vladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Předmět praktické činnosti (Člověk a svět práce) je oblastí, která vede k získání dovedností v mnoha oborech lidské činnosti a zaměřuje se především na praktické pracovní dovednosti a návyky. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnocení vhodnosti vybraných praktických činností pro práci žáků i. stupně ZŠ. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na ty lidové tradice , které je možné ve výuce uplatnit, a na začlenění těchto témat do vzdělávacích programů i. stupně ZŠ. Empirická Část obsahuje vybraná témata a jejich ověření v praxi. Pro hodnocení vhodnosti vybraných témat, materiálů a technik práce jsem použila hlavně metodu Pozorování a rozhovor s dětmi, kolegy i rodiči. Výsledky mé práce dokazují, že předmět praktické činnosti může pozitivně ovlivnit děti v oblasti lidových tradic a obyčejů a vytvořit u nich kladný vztah k činnostem, které mají počátek v dávné minulosti.
Predmet praktické cinnosti (Clovek a svet práce) je oblastí, která vede k získání dovedností v mnoha oborech lidské cinnosti a zameruje se predevším na praktické pracovní dovednosti a návyky. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnocení vhodnosti vybraných praktických cinností pro práci žáku i. stupne ZŠ. Diplomová práce je rozdelena na cást teoretickou a empirickou. Teoretická cást je zamerena na ty lidové tradice , které je možné ve výuce uplatnit, a na zaclenení techto témat do vzdelávacích programu i. stupne ZŠ. Empirická Cást obsahuje vybraná témata a jejich overení v praxi. Pro hodnocení vhodnosti vybraných témat, materiálu a technik práce jsem použila hlavne metodu Pozorování a rozhovor s detmi, kolegy i rodici. Výsledky mé práce dokazují, že predmet praktické cinnosti muže pozitivne ovlivnit deti v oblasti lidových tradic a obyceju a vytvorit u nich kladný vztah k cinnostem, které mají pocátek v dávné minulosti.