Koncept násilí v románu Radky Denemarkové Kobold. Přebytky něhy. Přebytky lidí.
The Concept of Violence in Kobold, a Novel by Radka Denemarková
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87727Identifikátory
SIS: 172254
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baslarová, Iva
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
21. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
gender, vzdorné čtení, "ženské psaní", násilíKlíčová slova (anglicky)
gender, resistant reading, "feminine writing", violenceDiplomová práce s názvem Koncept násilí v románu Radky Denemarkové Kobold. Přebytky něhy. Přebytky lidí. se zabývá zkoumáním reprezentace násilí ve vybraném literárním textu české autorky z hlediska genderové analýzy. Nedílnou součástí diplomové práce je literární styl "ženského psaní", v němž je dvojromán Kobold. Přebytky něhy. Přebytky lidí. napsán. Analýza je provedena v kontextu feministických literárních teorií. Práce tudíž vychází primárně z metody tzv. vzdorného čtení, jež je neoddělitelně spojena se jménem Judith Fetterley, a umožňuje nám na text nahlédnout kriticky bez automatického přejímání autorského konceptu. Dalšími nedílnými pilíři této diplomové práce budou díla literárních teoretiků/ček Pam Morris, Elaine Showalter, Jana Matonohy či Hélène Cixous. Klíčová slova: gender, vzdorné čtení, "ženské psaní", násilí
The master's thesis The Concept of Violence in Kobold, a Novel by Radka Denemarková inquires into a representation of violence in the selected literary text, written by a Czech author, from the perspective of gender analysis. Integral part of the master's thesis is the writing style "feminine writing", in which the double-novel Kobold is written. The analysis is carried out in the context of feminist literary theories. The work is therefore based on the concept of resistant reading, which is inseparably associated with the name of Judith Fetterley, and which allows us to examine the text without being influenced by the author's concept. Other inseparable pillars of this master's thesis are the works of literary theorists Pam Morris, Elain Showalter, Jan Matonoha and Hélène Cixous. Keywords: gender, resistant reading, "feminine writing", violence