Integrace dětí s vývojovou dysfázií na začátku školní docházky
Integration of Children with Dysphasia at the Beginning of School Attendance
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8776Identifiers
Study Information System: 21583
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Sýsová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vývojové dysfázie dítěte mladšího školního věku. Je složena ze dvou částí. Teoretická část pojednává o integraci a integrovaném vzdělávání a vymezuje termín vývojové dysfázie a její příznaky. Část praktická se zaměřuje na vzdělávání dysfatických dětí v integrované formě a analýzu problémů, se kterými se setkávají při výuce českého jazyka.
The dissertation is focused on problems of the development dysphasia of children of early pupilage. It consists of two parts. The theoretical part concentrates on integration and integrated education, and defines the term of development dysphasia and its symptoms. The practical part deals with integrated form of education of dysphasic children, and analysis of the problems they face studying Czech language.