Symbol z pohledu liturgie a analytické psychologie C.G.Junga:pokus o interpretaci křtu jakožto symbolu
A Symbol In Theology And In Analytical Psychology Of Carl Gustav Jung: An Interpretation Of Baptism As A Symbol
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8792Identifikátory
SIS: 18576
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zábelková, Anna
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
8. 3. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dostatečně
Pro potřeby této práce se zaměřuji zejména na velké symboly, kterými míním náboženské symboly neboli symboly transcendentna. Tyto symboly se nevyskytují izolovaně, nýbrž v soustavách určitých náboženských systémů. V tomto případě je to křesťanská tradice a její symbol křtu jako iniciační svátost. V teoretické části se zabývám symbolem, v praktické části pak konkrétním symbolem křtu. Vědomé pochopení a uvědomělejší prožívání náboženských symbolů je do velké míry závislé na vysvětlujícím slovu a přiléhajícím psychickém prožitku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A Symbol in Theology and Analytical Psychology of Carl Gustav Jung is about parallel between these two ways of how to look at the phenomena of symbol. Descriptions of symbol from these two points of view are very similar if not even the same in meaning. This indicates that theology and psychology speak about one subject just each of them in different way. As theology and analytical psychology speak about symbol they are still themselves part of symbolical expression. The connection between theology and psychology could make a myth. The myth tells stories in religious way which is likely to be interpreted in psychological way. Biblical pre-symbols of the baptism seem to be appropriate for this task as they are not static at all but dynamical as symbol itself is. The baptism then symbolizes initiation to spiritual life as it symbolizes death and resurrection as "awakening to another life, qualitatively different because regenerated" (Eliade, Mircea. Birth and rebirth, p. 128). Which is the main interest of theology as well as of psychology. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)